اخبار و مقالات

رویه کوبی مبل

با توجه به اهمیت رویه کوبی مبل در عصر حاضر، آموزش رویه کوبی مبل نیز طرفداران بسیاری دارد. بعضی از افراد می خواهند با یاد گرفتن رویه کوبی خودشان در منزل رویه کوبی مبل ها را انجام دهند و برخی دیگر نیز خود در کارگاه ها و مراکز تعمیرات مبل مشغول به کار هستند و برای کسب مهارت بیشتر شروع به گذراندن دوره های آموزش رویه کوبی مبل به صورت تخصصی می کنند.آموزش رویه کوبی مبل

اما چرا امروزه رویه کوبی مبل بسیار پرطرفدار تر از گذشته شده است؟

از آن جایی که مبل یکی از گران قیمت ترین محصولات چوب است بسیاری از مردم نمی توانند هر چند وقت یک بار مبلمان خود را تعویض کنند اما از طرف دیگر هم امروزه مبلمان به عنوان عضو اصلی هر دکوراسیون به شمار می رود و علاوه بر استفاده از آن برای استراحت و نشستن، تکمیل کننده دکوراسیون منزل بوده و با نبود مبل در خانه های امروزی همیشه به نظر می رسد که خانه و دکوراسیون آن چیزی کم دارد. حتی زمانی که برای اولین بار وارد خانه ای می شویم اولین چیزی که توجه ما را به خود جلب می کند مبلمان است پس باید در انتخاب و هماهنگ کردن آن با وسیله های دیگر دقت بیشتری به خرج داد.
تمامی این مسائل باعث می شود که رویه کوبی مبل و همچنین آموزش رویه کوبی مبل اهمیت زیادی پیدا کند زیرا همانطور که اشاره شد قیمت بسیار زیاد مبل ها به افراد این اجازه را نمی دهد هر از چند گاهی با توجه به دکوراسیون خانه خود مبلمانشان را نیز تغییر دهند به همین دلیل رویه کوبی مبل بهترین گزینه برای این افراد است. البته رویه کوبی مبل در وحله اول بیشتر جنبه تعمیراتی دارد تا تغییر چرا که پس از مدتی مبلمان در اثر استفاده فرسوده می شوند و نیاز به تعمیر یا رویه کوبی خواهند داشت.
حال که با وجود توضیحات فوق به اهمیت رویه کوبی مبل پی بردید در ادامه به آموزش رویه کوبی مبل می پردازیم.

 

نحوه رویه کوبی مبل

بسیاری از مردم به دنبال یادگیری نحوه رویه کوبی مبل هستند زیرا گمان می کنند رویه کوبی مبل بسیار آسان است و با کمک یک فیلم آموزشی و یا مقاله آموزش رویه کوبی مبل به راحتی می توانند از عهده این کار مهم بربیایند، هر چند این کار دور از تصور نیست اما این افراد باید به این نکته نیز توجه داشته باشند که رویه کوبی مبل یکی از حساس ترین قسمت های تعمیرات مبل به شمار می رود و کوچکترین اشتباه در آن باعث می شود هزینه هایی که برای رویه کوبی مبل کرده اند به هدر برود چرا که در مراحلی مانند تشخیص کلاف مبل، برش پارچه، کشیدن پارچه مبلی روی مبل و… باید دقت و حوصله زیادی به خرج دهند.
رویه کوبی مبل به دو صورت انجام می شود:

  • رویه کوبی روی کلاف خام مبل: در این رویه کوبی تمام کار ها توسط رویه کوب ماهر و آموزش دیده انجام می شود. به بیانی ساده تر رویه کوب تمام مواد اولیه را بر روی کلاف پیاده می کند.
  • رویه کوبی مبل فرسوده: این روش طرفداران بسیاری دارد و معمولا افراد با دقت بسیار زیاد می توانند تا حدودی خودشان در منزل رویه کوبی را انجام دهند که در ادامه رویه کوبی مبل فرسوده را آموزش می دهیم:

 

آموزش رویه کوبی مبل به صورت گام به گام

  •  بررسی کلاف مبل: پیش از هر چیزی باید کلاف مبل مورد بررسی قرار بگیرد که آیا کلاف مبل از استحکام لازم برخوردار است و برای رویه کوبی مناسب است؟ تشخیص کیفیت کلاف مبل کار دشواری است و باید توسط تعمیرکاران ماهر بررسی شود.
  •  تخلیه تمام محتویات مبل: زمانی که کیفیت کلاف مبل تایید شد اگر مبل فرسوده بسیار آسیب دیده است و تمام اجزای آن مانند پارچه مبل، فوم، فنر و… نیاز به تعمیر و تعویض دارند باید تمام محتویات مبل تخلیه شود. در صورتی که کلاف مبل نیاز به تقویت داشته باشد باید آن را تقویت کرد و سپس باید دوباره مبلمان را فنربندی کرد، بدنه مبل را رنگ کاری کرد و سپس فوم و یا اسفنج جدید را بر روی آن قرار داد.
  •  برش و دوخت پارچه مبلی: 80 درصد مبل های فرسوده با تعویض پارچه مبلی نونوار می شوند به همین دلیل تعویض رویه مبل طرفداران بسیاری دارد حتی با تغییر پارچه مبلی می توان تغییرات بسیار زیادی را در دکوراسیون منزل ایجاد کرد. برای برش و دوخت پارچه باید مراحل زیر دنبال شود:
  •  از روی پارچه مبلی قدیمی باید پارچه های جدید را برش داد.
  •  پس از برش نوبت به دوخت پارچه مبلی می رسد که باید در این مرحله نیز مانند مرحله برش پارچه ها دقت بسیار زیادی به خرج داد. معمولا برش و دوخت پارچه مبلی توسط خیاط های ماهر انجام می شود.پ
  •  در آخرین مرحله نوبت به کشیدن پارچه مبلی بر روی مبل است. همانطور که مراحل دیگر رویه کوبی مبل نیازمند دقت و تجربه بسیار است کشیدن پارچه مبلی بر روی مبل نیز باید با دقت بسیاری انجام شود. باید توجه داشت که پارچه بیش از حد کشیده نشود و یا بیش از حد نیز شل نباشد چرا که پس از مدت کوتاهی پارچه مبلی چروک می شود و منظره ناخوشایندی را ایجاد می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *